2 באוגוסט 2020
קפה עלית בשיתוף שני ערד דיאטנית שטראוס

איך להתחיל אימון הכי חזק, ולאט לאט להגביר?

מכירים את ההרגשה בתחילת אימון, כשלוקח לכם הרבה זמן להיכנס לקצב?

השרירים לא מתקשרים אחד עם השני, כל תנועה של הרגליים, גם אם מדובר בתנועה הכי קטנה, דורשת השקעה אדירה של אנרגיה. אכן, מצב מתסכל שמשאיר אתכם חסרי אונים בכל פעם שמתחילים להתאמן.
האמת, לא משנה אם מדובר באימון בוקר, צהריים או בשעות הערב המאוחרות, אתם תמיד מרגישים עייפים, חלשים ואיטיים בשלבים הראשונים של האימון.

אז מה עושים? תשתו משהו.

על מנת לוודא שאתם לא מגיעים עייפים לאימונים, חשוב להקפיד בראש ובראשונה על שתייה לפני האימון, כיוון שאפילו התייבשות קלה (כ-2% ממשקל הגוף) עלולה לפגוע ביכולת לבצע פעילות גופנית ולגרום לעייפות לא מוסברת. אחת הדרכים להעיר את הגוף לפני הפעילות היא לשתות קפה, ובמיוחד קפה שחור.
כן, כן, קפה טורקי המוכר שלכם.

מלבד קפה חשוב לשתות הרבה מים לפני האימון. במידה והאימון מתקיים בחוץ, בשעות חמות ונערך מעל שעה וחצי יש לשקול תוספת של משקה איזוטוני שהוא שילוב של מים, סוכרים ומלחים במטרה להשלים את הנוזלים והמלחים שאנחנו מאבדים בזיעה, להשלמת האנרגיה.

יש אימון, מתי לשתות קפה?
ספיגת הקפה השחור בגוף יחסית מהירה, ותוך 30 דקות חלק גדול מהקפאין יימצא בזרם הדם. לכן מומלץ לשתות קפה שחור 30-60 דקות לפני תחילת האימון (הכמות המומלצת, לפי מחקרים, היא בין 150 ל-300 מ"ג, כלומר כוס עד שתי כוסות) בצורה רגועה ונעימה שתאפשר לגוף לספוג את הקפאין ביעילות עד תחילת הפעילות.
טיפ משני הדיאטנית שלנו, "חשוב שתדעו ששתיית קפאין כשעה לפני תחילת האימון מנטרלת את תחושת העייפות, משפרת את הריכוז ומאפשרת לבצע את האימון ברמת עצימות גבוהה יותר".

אז יאללה, תכינו כוס קפה והיכנסו לקצב