2 באוגוסט 2020
קפה עלית בשיתוף שני ערד דיאטנית שטראוס

5 מרכיבים שיש בכוס הקפה הטורקי שלכם

קפה מכיל למעלה מ 1600 מרכיבים, בניהם כאלו הידועים כבעלי השפעה חיובית כגון נוגדי חמצון, קפאין (החומר הידוע והנחקר ביותר מבין מרכיבי הקפה) , מינרלים וסיבים תזונתיים. חוקרים רבים מנסים לפענח את "סודות הקפה". אז ריכזנו עבורכם 5 מרכיבים שלא בטוח ידעתם שקיימים בכוס הקפה ששתיתם הבוקר:

  • קפאין – קפאין משפר ערנות ועוררות ולכן את היכולת המנטאלית והרצון להתמיד במאמץ לאורך זמן (מעכב עייפות).
  • נוגדי חמצון – בדיקות שנערכו על ידי המחלקה הפרמקולוגית של האוניברסיטה העברית בירושלים מגלות שכמות נוגדי החמצון בכוס קפה טורקי היא שוות ערך לזו של כוס יין אדום! נוגדי החמצון העיקריים בקפה כוללים את החומצות הכלורוגניות, החומצות קפאיות ומלנואידים, מולקולות גדולות שנוצרו כתוצאה מפירוק והרכבה (פולימריזציה) של פולי- פנולים בזמן הקלייה והם אלו שמקנים לקפה את צבעו החום.
  •  מינרלים  –  קפה מכיל מגנזיום בכמויות קטנות – כ 7 מ"ג לכוס כאשר הכמות היומית המומלצת היא  כ 420 מ"ג ליום – אך מכיוון שעל פי בדיקות מסתבר שכיום רוב הצרכנים לא צורכים את הכמות המומלצת אלא כ 100 מ"ג ליום בלבד הרי שתיית 2 עד 5 כוסות קפה ליום מספקת כמות נכבדה מהצריכה המומלצת למגנזיום. קפה גם מכיל אשלגן (כ 116 מ"ג לכוס).קפה גם מכיל כמויות קטנות של ויטמין B3 (כ 0.5 מ"ג לכוס וכולין (כ 6.2 מ"ג לכוס).
  • ויטמינים – ההתייחסות היא בעיקר לניקוטיניק אסיד (ויטמין B3) – כ- 10-40 מ"ג ל- 100 גרם קפה. כלומר בכ- 5 גרם קפה יש כ – 0.5 -2  מ"ג.
  • סיבים תזונתיים – בקפה קלוי יש כ- 55% סיבים תזונתיים.

אז בפעם הבאה שאתם קמים להכין לעצמכם כוס טורקי, זכרו שזו לא סתם "עוד" כוס, אלא חתיכת כוס עם סיבים תזונתיים, ויטימינים, מינרלים, נוגדי חמצון ומה לא! אז יאללה, תתפנקו. מגיע לכם 😉