17 בפברואר 2019
אנה ארונוב

הטיפים של אנה ארונוב לעונת המרתונים

ריצת בוקר לפני הקפה

אל תנסו דברים חדשים, אל תארזו ברגע האחרון, תבואו עם המון אנרגיה חיובית והכי חשוב, תאמינו בעצמכם

ביקשנו מאנה ארונוב, 3:35:22 במרתון תל אביב 2018, לשתף אותנו בטיפים המנצחים שלה לקראת עונת המרתונים הקרבה. הנה ההמלצות שלה:

אתם כבר הרבה זמן מתכוננים למרתון. התאמנתם במשך חודשים ארוכים, נהניתם, סבלתם, ניצחתם, נשברתם בדרך, עברתם עליות וירידות, אבל זהו! עוד רגע זה קורה ואין דרך חזרה. רגע לפני, אלו הדברים שאתם צריכים לעשות כדי לעבור את המרתון בהצלחה:

קחו חופש

יום לפני המרתון כדאי לקחת חופש. לנוח פיזית ומנטלית. לא לחשוב יותר מידי על הריצה עצמה ולהיכנס למצב הרוח הכי חיובי ואופטימי שאפשר.

תאכלו

פחמימות. פחמימות. פחמימות. אני ממליצה לא להגזים מדי וגם לא לנסות דברים חדשים.

לפני מרוצים אני תמיד אוכלת פסטה נקייה בלי הרבה תוספות, על בסיס שמן זית.

תתכוננו מראש

אנה ארונוב. צילום: רונית כהן

ערב לפני תכינו את כל מה שאתם צריכים עבור המירוץ. בבוקר ההתרגשות והלחץ יפריעו לכם לארוז תיק עם כל מה שנדרש וכמעט בטוח שתשכחו משהו.

אז מה אורזים?

נעליים להחלפה (עדיף כפכפים), בגדים נקיים (תרצו משהו יבש וארוך שתוכלו ללבוש מיד אחרי) ובקבוק איזוטוני להחזיר מלחים ומינרלים. אם אתם רצים עם המוזיקה תכינו את הפלייליסט הכי אהוב שלכם ותדאגו שהוא יהיה מספיק ארוך וכמובן תטעינו את כל הגדג'אטים הנדרשים לריצה!

בגדים

תכינו גם את בגדי הריצה שלכם. אל תלבשו בגדים חדשים! תרוצו רק עם בגדים שהתרגלתם אליהם ושכבר רצתם איתם בעבר. זה לא יום טוב לנסות דברים חדשים. גם הנעליים כמובן חייבות להיות הנעליים שרצתם איתן, התאמנתם איתן ושהגוף שלכם מכיר אותן. תחברו את המספר במקום נוח ותשקיעו בחיבור כי הוא הולך להיות מחובר אליכם שעות ארוכות ולא תרצו להתעסק איתו בדרך.

בתל אביב תמיד קריר בבוקר של הזינוק. אני שמה בגד ארוך ישן שלא חבל לי לזרוק. מתחילה עם חולצה ארוכה ונפרדת ממנה במהלך הריצה. הגוף מתחמם, הטמפרטורות עולות והדבר האחרון שיבוא לכם לעשות זה להתחיל לקשור או לסדר בגדים.

תישנו

תלכו לישון מוקדם. שינה זה דבר הכי טוב שאתם יכולים לתת לעצמכם בלילה שלפני המרתון.

תשתו קפה ותאכלו מעט

בבוקר, שוב, אל תנסו דברים חדשים. אם התרגלתם לשתות קפה שעה לפני אימון (כמוני) כך תעשו גם בבוקר המרתון. אבל אם לעולם לא עשיתם זאת, הייתי מתחילה עם זה באימון הבא. אני לא בעד לאכול יותר מידי לפני מרוץ. כמה ביסים של לחם לבן עם ריבה או דבש, לבדוק שהתיק ארוז, שיש עליכם שעון, שנוח לכם וכבר ממש בא לכם לרוץ. הייתי לוקחת בתיק גם שני תמרים ואוכלת אותם סמוך לזינוק.

ועוד שלושה טיפים מנצחים

תבדקו כמה ימים לפני איך אתם מגיעים למרוץ, אילו דרכים חסומות ואיפה יש חניונים קרובים.

בבוקר של המרתון יש לא מעט פקקים וחסימות בדרכים. תוודאו שאתם יוצאים מספיק זמן מראש כדי להגיע לזינוק. קחו זמן אקסטרה! אם יישאר לכם זמן, עדיף לצאת לחימום קליל לפני הריצה ולא להתחיל קרים לגמרי.

אל תפספסו נקודות מים בדרך כי גם שלוק קטן של מים יכול לתת פוש גדול.

וכמובן תאמינו בעצמכם! מרתון זאת מתנה ענקית שאתם נותנים לעצמכם! שיהיה בהצלחה!

אנה ארונוב. צילום: רונית כהן