19 בפברואר 2020
יוסי שטרית בשיתוף קפה עלית

יוסי שטרית – יומן מסע

שמעו סיפור.

האהבה שלי לקפה התחילה למעשה בגיל 8 –בכיתה ב', עם הקפה + חלב שאמא הייתה מכינה לי כל בוקר.

בניגוד להיום, פעם לא חשבנו שצריכת קפה בגיל כ"כ מוקדם אינה בריאה.

היה לי חלום גדול, להיות שותף בתהליך הכנת קפה. כמו בבישול ובכלל במטבח, הדבר החשוב ביותר מבחינתי על מנת להגיע למוצר סופי מצויין הוא תחילת התהליך, ההכנה המוקדמת. בשפה המקצועית זה נקרא " מיזון פלאס" וההכנה הזאת נעשית הרבה הרבה לפני המטבח איי שם בשטח , בשדה , בבחירות חומרי הגלם.

מבחינתי קפה הוא חומר גלם ליצירות שלי. כמו שבוחרים חומרי גלם למטבח, כך גם בוחרים את סוג הקפה. תנאי הגידול שלו (כמו אקלים, סוג קרקע, גובה וכו') משפיעים על טעמו וכמובן שילוב הבלנדים הסופיים שיוצרים אינספור תערובות וטעמים במשקה אחד.  תארו לכם כמה יצירתיות יש בחומר הזה!

כבר זמן רב שאני פרזנטור של קפה עלית ולכן קיוויתי שתגיע אליי ההזדמנות סופסוף לפתח את המוצר שתמיד חלמתי עליו , ולהיות מעורב בכל תהליך הפיתוח ולא רק ב"פרסום".

כפי שאמרתי קודם, הרי חלמתי על הרגע הזה, וידעתי שברגע שיבוא –  עליי להביא את הייחודיות שלי לתוך הקפה.

תחשבו על זה, הרי בכל מקום בעולם בו תשתו קפה, הטעם והשילובים בו שונים. אין קפה דומה בין 2 ארצות.

מדוע? בגלל הטאצ' המקומי.

בתימן השתמשו בקליפות קפה מהן עשו חליטות וזה הקפה הלבן.

מדינות צפון אפריקה- לקחו את הקפה לטעמים של תפרחת יסמין, תפרחת הדרים, מי ורדים.

בטריפולי – הגרניום (שגם מתקשר בהמשך לטעם המלבי שלנו) ועוד ועוד דוגמאות…

לפני כשנה נסעתי ביחד עם צוות השיווק והפיתוח של קפסולות האספרסו של קפה עלית לחברת הטעמים הגדולה בעולם היושבת בשוויץ.

כאשר הציעו לי להצטרף למסע – בלי לחשוב יותר מידי – אמרתי כן.

נסענו כדי לפתח טעמים שמתאימים במיוחד לחך הישראלי. אבל …אם כבר טעמים שמתאימים לחיך הישראלי – נסעתי לגליל וקניתי שם כל קינוח שהוא מקומי ואהוב מבחינתי : כנאפה, בקלווא , מעמולים ואפילו מלבי. הבאתי לשוויצרים כדי שיטעמו קצת את הבית שלנו ויתחברו למה שאנחנו כבר מכירים וטועמים שנים. אז בין סוודרים למעילים דחפתי למזוודה את המלבי, מעמולים, עוגיות מרוקאיות ובקלאוות לצד תבלינים של הל, ציפורן, מי ורדים ועוד…. כי באמת של החיים –  מי מאיתנו לא אורז ככה? 😉

ידעתי שאני צריך להביא פה טעם אותנטי וטוב, אבל עם מגניבות ושוני שישתלבו טוב בטעם של קפסולת אספרסו. תבינו שבמהלך הנסיונות טעמנו כ-200 כוסות קפה ביום (!) עד שהגענו לטעמים המוצלחים ביותר לאספרסו וקפוצ'ינו.

צריך להבין, אין יותר מחמיא כשף להיות חלק מתהליך של פיתוח מוצר בחברה כזו גדולה. הרגשתי ערך אמיתי להביא חדשנות אמיתית ומגוונת לצרכנים שלנו. התוצר הסופי בסדרת השף הוא קפה בטעמי הקינוחים שאני מכיר מילדותי ואהובים על הקהל הישראלי.

גם בעיצוב האריזות הייתי שותף לאורך כל הדרך. בעצם, יצרנו סינרגיה בין מותג קפה עלית לבין עולמות התוכן שאני מביא איתי, ואני מאמין שהצרכנים ייהנו מסדרת טעמים מפתיעה ומקורית שתשתלב מעולה לצד קינוחים ואף תהווה בעצמה פינוק משובח.

אז….אספרסו בטעם עוגת תבלינים הל וקינמון

אספרסו בטעם מלבי מי ורדים וקוקוס

אספרסו בטעם עוגיית מרציפן ואגוזי מלך

 

כבר טעמתם?

 

 

נתראה במסע הבא